Playa del Carmen

Do Playa del Carmen udaliśmy się z Cancun z wielką nadzieją na to że będzie lepiej, przyjaźniej i ciekawiej. Nie zawiedliśmy się. Jest to dość turystyczne miasteczko na wschodnim wybrzeżu półwyspu Jukatan. Byliśmy tutaj w sumie 4 dni. Pierwsze dwa noclegi mieszkaliśmy nieco dalej od centrum, a po 8 dniach w czasie których zobaczyliśmy miasta Tulum oraz Valladolid wróciliśmy tu głównie po to aby ponurkować.

Atrakcje:

1. Plaża

Jest dość długa i czysta jednak jest tu pełno hoteli, które rozkładając swoje leżaki nieco ograniczają jej szerokość. Najbardziej przyjemnym miejscem była przystań promowa w kierunku wyspy Cozumel – było tam przyjemnie wietrznie i chłodno. Poza walką z upałem, pływaniem w morzu i innymi rzeczami które robi się zwykle na plaży, można było podziwiać pana, który przez ok. 6 godzin budował zamek. Tak na prawdę nie jestem pewien czy przez ten cały czas to robił ponieważ my byliśmy tylko chwilę rano kiedy zaczynał i po południu kiedy kończył.  Później byliśmy także świadkami jak jakaś dziewczyna go umyślnie niszczy na oczach dwulatka, który z tego powodu się rozpłakał. Cała sytuacja nas zniesmaczyła (zniszczenie zamku, nie płacz dwulatka), ale w jakimś innym miejscu coś takiego zdażyłoby się wcześniej.

Zamek z piasku, który został brutalnie zniszczony przez długonogą brunetke

A tutaj filmik ze zdarzenia:

2. Nurkowanie.

Można wybrać jedno z wielu centrów nurkowych. Za nurkowanie w Playa trzeba zapłacić ok. 75 USD, a za takie w okolicach wyspy Cozumel ok. 110 USD. Obydwa dotyczą dwóch nurkowań po ok. 45min. Jednak te na wyspie są o wiele ciekawsze i głębsze, na np. 28m gdzie teoretycznie wymagany jest certyfikat AOWD (PADI Advanced Open Water Diver). Ja z uwagi na fakt że mam tylko OWD (max do 18m) oraz 7 miesięczną przerwę zdecydowałem się na Playa. Było bardzo rekreacyjne, ale dzięki temu przypomniałem sobie większość czynności i jestem gotowy na bardziej ekscytujące wyprawy.

DCIM100MEDIA

3. Snorkeling czyli podziwianie podwodnego świata w masce z rurką. Ceny różne np. 30 USD a czasem składają się z łączonych wycieczek, np. Pływanie z żółwiami i płytka rafa 75 USD. Na tą aktywność żadne z nas się nie zdecydowało.

4. Zwiedzanie miasta.

Tak jak w każdym turystycznym mieście można przejść się uliczkami. Najczęściej odwiedzanym jest ulica 5. oraz mieszcząca się jeszcze bliżej plaży ulica 1. Spacer sprowadzał się do dziękowania nagabującym i odmawiania wycieczek i innych atrakcji.