Antigua i wulkan Pacaya

Z Lanquin pojechaliśmy do miasta Antigua. Podróż zajęła 8 godzin, bilet kosztował Q115. Antigua to była stolica Gwatemali. W XVIII wieku miasto ucierpiało w wyniku silnego trzęsienia ziemi i w związku z tym stolicę przeniesiono do miasta Gwatemala.

Antigua jest urokliwym kolonialnym miastem położonym na wysokości 1500 m. Otaczają go trzy wulkany: Agua (3766 m), Fuego (3763 m) i Acatenango (3976 m). Temperatury są tu umiarkowane, w granicach 20 stopni, co przyniosło mi prawdziwą ulgę po upalnym Jukatanie. Do Antigui przyjeżdżają turyści z całego świata, ze względu na liczne szkoły hiszpańskiego, które podobno są tanie i skuteczne. Dlatego na ulicach widać wielu białych, część z nich to turyści, a część przyjezdni, którzy na stałe osiedlili się w mieście.

Atrakcje

Wulkan Pacaya (2552 m). Transport i przewodnik Q60 plus wejście do parku Q50. Ciekawa półdniowa wycieczka. Pod wulkanem dzieci wypożyczają drewniane kije za 5Q, a dla mniej wytrawnych spacerowiczów jest też opcja wjechania na górę konno. Dosyć było to śmieszne gdy szliśmy pod górę, a za nami dwóch muchachos jechało konno przez 15 minut i krzyczało „Taxi amigo, Taxi!?” (widzieliśmy, słyszeliśmy i czuliśmy ich, więc notoryczne zachęcanie na skorzystanie z taksówki było zbędne). Trzeba było się śpieszyć, żeby nie zostać potrąconym przez końskie taxi. Pacaya jest czynnym wulkanem, ostatnia erupcja miała miejsce w 2014 roku. Na zboczu wulkanu piekliśmy marshmallows na zastygłej, ale wciąż ciepłej lawie.

Andrzej piecze marshmallow
Wulkan Pacaya

Wulkan Acatanango (3976 m). Dwudniowa wycieczka z noclegiem na wulkanie – Q145. Jest to jak do tej pory najmilej przez nas wspominana aktywność. Szczegółowo opiszemy ją w osobnym poście.

Spacer po mieście. Miasto kolonialne, więc ma malowniczą zabudowę, którą warto zobaczyć. Jest też kilka ruin kościołów, które zostały zniszczone podczas trzęsienia ziemi. Warto też wejść na wzgórze Cerro de la Cruz, żeby zobaczyć panoramę miasta oraz wulkan Agua. Wulkan ten mieści się bardzo blisko miasta i aż kusi aby na niego wejść, ale jest on niestety opanowany przez bandy rzezimieszków, którzy okradają i porywają turystów, więc lepiej tam jednak nie iść. Andrzej też poleca, żeby przyjrzeć się fontannie położonej w centrum miasta, gdzie woda wypływa z piersi kobiety oraz gdzie odbywają się koncerty gry na cymbałkach.

Fontanna
Wulkan Agua
Antigua

Mercado. Czyli tandeta i kleparz w jednym. Jak na zakupy to tylko na mercado. Kupiliśmy tam czapki zimowe na wyjście na wulkan Acatenango i zaopatrywaliśmy się tam codziennie w owoce i warzywa. Jest to świetne miejsce, żeby poćwiczyć swoją asertywność i zdolność negocjacji cenowych.

Bardzo miło wspominamy czas spędzony w Antigue. Również ze względu na to, że spędziliśmy ciekawy wieczór z parą amerykanów, którzy wybierają się w roczną podróż po Ameryce Południowej przebudowanym przez siebie busem. Ola jest z pochodzenia Polką i zagadała mnie po polsku tylko dzięki temu, że zauważyła w moich rękach pranie w siacie z Biedronki…